کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها تکنولوژی
  • نویسنده admin
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
آگوست 4, 2022

انواع کمپکتور در بازار ایران

کمپکتور دستگاهی است که از آن برای فشرده سازی سنگدانه‌ها و خاک استفاده می شود و در ادامه با انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد

اهمیت و کاربرد این دستگاه بسیار زیاد است؛ به طوری که بسیاری از شرکت‌ها داخلی و خارجی در پی طراحی و تولید انواع مدل‌ها از این وسیله پرکاربرد هستند. دقت کنید که خاک و سنگدانه ها پس از مدتی به دلیل فشار و وزن وارد شده نشست پیدا می‌کنند که همین مورد در ساخت و ساز مشکلات فراوانی از جمله ترک خوردگی و تخریب را ایجاد کرده است.

شرکت‌های ساخت و ساز هم روی این موضوع بسیار حساس هستند و به خوبی می‌دانند که بدون استفاده از کمپکتور در آینده نزدیک با مشکلات بسیار مهم‌تر مواجه نشوند.

معرفی انواع کمپکتور دستی در بازار ایران

کمپکتور های دستی شامل ۲ نوع مختلف هستند:

کمپکتور صفحه‌ای

کمپکتور قورباغه‌ای

از نظر موتوری هم نیز دارای تفاوت‌هایی هستند. به این منظور که برخی با سوخت بنزینی و برخی دیگر با گازوئیل کار می‌کنند.

کمپکتور صفحه‌ای چیست؟

از جمله لوازمی که در ساختمان سازی جهت فشرده کردن خاک استفاده می‌گردد، کمپکتور صفحه‌ای است. تمام کمپکتورها صفحه‌ای که از صفحه فولادی برخوردار هستند و به پای دستگاه وصل شده‌اند و دارای طرح‌ها و انواع مختلفی هستند. البته که بعضی از کمپکتور های صفحه‌ای نیز بر اساس برندی که دارا است، دارای مشخصات خاصی است. صفحه فلزی به موتور بنزینی و دیزل به سمت بالا و پایین شروع به حرکت می‌نماید و عمل کوبش را به انجام می‌رساند.

کمپکتور دستگاهی است که از آن برای فشرده سازی سنگدانه‌ها و خاک استفاده می شود و در ادامه با انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد

کمپکتور دستگاهی است که از آن برای فشرده سازی سنگدانه‌ها و خاک استفاده می شود و در ادامه با انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد

کمپکتور صفحه‌ای چه مزیت‌هایی دارد؟

دارای مکانیزم ساده و غیر پیچیده است که این مورد سبب می‌شود تا نگهداری و تعمیر آن با سهولت صورت پذیرد.

این نوع از کمپکتور دارای هزینه مناسب و پایین‌تری نسبت به کمپکتور قورباغه هستند.

کمپکتور به جهت ابعاد صفحه بزرگ که دارد نیازمند فضای بیشتری است.

همانطور که گفته شد دستگاه کمپکت وظیفه فشرده سازی خاک را دارد، ولی چرا باید این فشرده سازی انجام بگیرد؟

  • ثبات خاک فراهم می‌آید.
  • مانع از نشست خاک می‌گردد.
  • ظرفیت تحمل پذیری خاک را افزایش خواهد داد.

موتور بنزینی شرایط ثبات خاک را فراهم می‌آورد.

کمپکتور قورباغه‌ای چیست؟

دستگاه کمپکتور قورباغه‌ای با کوباندن، ذرات خاک را به همدیگر می‌چسباند. ولی عمل و نوع کارش نسبت به کمپکتور صفحه‌ای دارای تفاوت‌های بسیاری است. در این دستگاه جهت فشرده سازی به جای بکارگیری ارتعاش برای به نشست رساندن خاک، نیروی ضربتی دستگاه خاک فشرده می‌گردد. نحوه ارائه کارآیی در این نوع کمپکتور به طوری است که به آن جک پرنده نیز گفته می‌شود به نحوی که پای دستگاه کمپکتور را از زمین بلند می‌کند و با یک ضربه سنگین بر روی زمین می‌کوبد.

میزان کوبش کمپکتورهای معمول چه اندازه است؟

کمپکتورهای معمول که در اکثر پروژه‌ها به کار برده می‌شود، صفحه‌ای بوده که به میزان ۱.۵ تن ضربه می‌زنند. از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده کمپکتور که در کشور طرفداران بسیاری دارد، کمپکتور هیساکی است.

فاکتور مهم درهنگام خرید کمپکتور صفحه‌ای چیست؟

در هنگام خرید کمپکتور باید به عواملی همچون میزان نیروی کوبش موردنظر، حجم کار و وسعت پروژه و نوع خاک، دانه بندی و درصد ترکیبات آن توجه کامل داشت.

چطور کارآیی کمپکتورها را بفهمیم؟

دو ویژگی مهم کمپکتورها که ملاک تشخیص میزان کارایی آن‌هاست عبارتند از؛

۱. ابعاد صفحه: بزرگی صفحه مقدار ظرفیت کوبش دستگاه را معین می‌کند. هر اندازه صفحه کمپکتور بزرگ‌تر باشد، مقدار مساحت بزرگ‌تری از زمین را تحت کوبش قرار می‌دهد. هر چند بزرگی صفحه از معیارها در ظرفیت کار دستگاه کمپکتور است. اما همه ماجرا نیست. زیرا معمولاً کمپکتورها با صفحه‌های بزرگ عملکردی کند دارند. بنابراین ممکن است که ظرفیت کار آنها کمتر از یک دستگاه با صفحه کوچک‌تر باشد. اما ابعاد صفحه معیار واقعی از قدرت کوبش دستگاه کمپکتور است. زیرا صفحات بزرگ‌تر لزوماً سنگین‌تر هستند که می‌توانند مقدار حجم کوبش قوی‌تری را تولید کنند.

۲. مقدار نیرویی که در هر بار ضربه وارد می‌سازد بر حسب کیلونیوتن: این معیار کاملاً وابسته به قدرت موتور تعیین می‌شود. معیار پیش روی شما معرف قدرت کوبش دستگاه در هر بار ارتعاش صفحه‌ی فلزی است. این بدان معنی است که دستگاه در هر بار بالا و پایین کشیدن صفحه فلزی به حالت کوبنده، چه مقدار توان بر روی زمین وارد می‌کند. هر انداز این مقدار بالاتر باشد، قدرت کوبش و فشرده‌سازی خاک توسط دستگاه کمپکتور نیز بالاتر است.

کمپکتورها در ابعاد گوناگون و از قدرت کوبش ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع در بازار موجود هستند.

چهت خرید ، اجاره و تعمیرات تخصصی انواع بهترین کمپکتورهای موجود در بازار ایران با ما در فروشگاه ابزار محمود تماس حاصل فرمایید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فعالیت خود را از سال 1380 در زمینه تعمیر ، گارانتی ، اجاره و فروش انواع ابزارآلات صنعتی و ساختمانی آغاز نموده است و خدمات اینترنتی خود را از اواخر سال 1402 از طریق همین وبسایت و کانال های خود در شبکه های اجتماعی به مشتریان گرامی ارایه میتماید

کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه ابزار محمود می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare